بسیاری از سوالان افرادی که انواع بیمه های بازنشستگی را خریداری کرده اند یا قصد خرید این بیمه نامه را دارند این است که تفاوت میان بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی چیست؟ یا ایا بیمه عمر بهتر است یا تامین اجتماعی؟ یا اگر من بیمه عمر داشته باشم میتونم تامین اجتماعی هم بیمه داشته باشم یا خیر؟ ددستان عزیز در این مقاله به برسی دقیق بیمه های عمر و بازنشستگی و چه تفاوتی با بیمه تامین اجتماعی دارد میپردازیم.

تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی

در واقع بیمه های عمر وتامین اجتماعی تفاوت های زیادی از نظر خدمات دهی با هم دارند، دوستان عزیز تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی در بخش های زیادی قابل برسی میباشد اما در اصل ماجرا این دو بیمه نامه مکمل همدیگر هستند با توجه به شرایط اقتصادی امروزه جامعه همه ما در زمان بازنشستگی نیاز به حمایت داریم، در این میان بیمه تامین اجتماعی و بیمه عمر خدماتی را ارائه میکنند تا در زمان بازنشستگی خانواده ها و افراد با چالش های کمتری رو به رو شوند.

آیا میتوان هم بیمه عمر داشت هم تامین اجتماعی؟؟

یک دیگر از سوالاتی که در رابطه با تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی از ما میوشد اینه که آیا میتوان هر دو بیمه را با هم داشته باشیم یا خیر؟ در جواب این سوال باید خدمتتون عرض کنم که این دور بیمه نامه هیچ تداخلی با یکدیگر ندارند و هر شخص میتواند بیمه تامین اجتماعی داشته باشد و در کنار آن چندین بیمه عمر و بازنشستگی هم برای خود و خانواده خریداری کند.

قوانین بیمه تامین اجتماعی

همانطور که اطلاع داریم که بیمه تامین اجتماعی از جمله بیه های اجباری کشور میباشد و افراد با توجه به قوانین این شرکت بیمه میتوانند از خدمات بازنشستگی و خدمات درمانی این شرکت برخوردار شوند. در رابطه با بیمه تامین اجتماعی باید این را در نظر داشته باشیم که حق بیمه در این بیمه نامه توسط سیاست های شرکت و سایر قوانین محسابه میشود و بیمه شوندگان امکان انتخاب حق بیمه خودرا ندارند. در همین زمینه حق بیمه برای شغلها و اصناف مختلف متفاوت میباشد و بیمه تامین اجتماعی هر ساله این مبالغ را مشخص میکند.

قوانین بیمه عمر

بیمه های عمر و بازنشستگی با توجه به شرایط سنی و اقتصائدی افراد مبالغ حق بیمه خود را مشخص مینمایند، اما مبالغ پرداخت در بیمه های عمر و بازنشستگی رابطه مستقیمی در میزان دریافتی افراد چه به صورت یکجا چه به صورت بازنشستگی دارد. در بیمه های عمر هر شخص با توجه به شرایط سنی و اقتصادی خود مالغی را تحت عنوان حق بیمه به حساب بیمه ایران واریز میکند و از خدمات این شرکت برخوردار میشود.

پوشش های بیمه ای تامین اجتماعی

یک درگیر از نکاتی که میشود تفاوت بیمه عمر و تامین اجتماعی را برسی کرد ارائه پوشش های بمه ای بیمه نامه میباشد که در این رابطه میتوان گفت پوشش های بیمه تامین اجتماعی که به صورت دفتر چه درمان ارائه میشود و تمامی خدمات درمانی و دریافت دارو ر میتوان با کمی کمتر از مبلغ واقعی دریافت کرد و در صورتی که نیاز به این داشته باشیم هزینه کمتری برای درمان و … انجام دهیم باید به بیمه رستان ها و درمان گاه های خود تامین اجتماعی مراجعه کنیم که متاسفانه خدمات خوبی هم ارائه نمیوشد.

پوشش های بیمه عمر

شرایط بازنشستگی در بیمه عمر

 

پوشش های بیمه عمر نیز خدماتی را به عنوان بیمه تکمیلی ارائه میکند در رابطه با پوشش های بیمه عمر باید این مورد را در نظر داشته باشیم که بیمه عمر پوشش های را ارائه میکند که در بیمه های دیگر کمتر هزینه این بیمهاری ها پرداخت میشود.

به عنوان مثال فوت عادی و حادثی هزینه های پزشکی ناشی از حادثه برای بیمارستان انواع از کار افتادگی و امراض حاص و سرطان جز پوشش های بیمه عمر میباشند.

میزان بازنشستگی در بیمه عمر و تامین اجتماعی

در بیمه تامین اجتماعی باتوجه به قوانین معدل 2 سال آخر پرداختی هر شخص میزان باز نشستگی آنان را مشخص میکند و با توجه به حق بیمه های پرداختی میزان بازنشستگی افراد مشخص میشود.

میزان بازنشستگی در بیمه عمر

در بیمه های عمر و بازنشستگی میزان دریافتی بازنشستگی با توجه به میزان پرداختی افراد مشخص میشود در همن رابطه افارد با توجه به شرایط سنی و شرایط اقتصادی باید بهترین مبلغ را را انتخاب و پرداخت نمایند تا در دروران بازنشستگی در رفاه کامل در این بیمه نامه باشند. دوستان عزیز میزان مبالغ بازنشستگی در بیمه عمر ایران رابطه مستقمی با مبالغ پرداختی هر شخص دارد و بیمه شوندگان در بیمه عمر باید به این موضوع دقت زیادی نمایند.

مدت زمان قرارداد در بیمه تامین اجتماعی و عمر

در بیمه های تامین اجتماعی قوانین سختگیرانه ای در رابطه با مدت زمان قرارداد میباشد  به عنوان مثال در بیمه تامین اجتماعی داشتن حداقل 60 سال سن برای دریافت بازنشستگی یا 30 سال پرداخت با 55 سال سن از قوانین این بیمه نامه میباشد اما در بیمه عمر ایران هر شخص با توجه به شرایط سنی و درخواست خود مدت زمان قرارداد را انتخاب مینماید اما باید این نکته را در نظر داشت حداقل سن بازنشستگی در بیمه عمر 50 سال میباشد.

سخن آخر

همراهان عززیز ممنون که با ما همراه بودید در آخر هر دو شرکت خدمات خوبی را به همه ما ارائه میکنند و دوستان با توجه به شرایط اقتصادی جامعه بیمه عمر یا بیمه تامین اجتماعی بع تنهایی پشتوانه خوبی برای ما در زمان بازنشستگی نمیباشند و بهتر است همه ما در دوران جوای به فکر آینده خود و خانواده خود باشیم . در رابطه با مشاوره در زمینه های مختلف بیمه ای میتوانید از طریق فرم زیر با کارشناسان و گروه ما همراه باشید. ((وب سات بیمه ایرانی))

بیمه زندگی ( عمر )

1 
2 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 8 =