خرید بیمه آتش سوزی

خرید بیمه آتش سوزی

در طول سال حداقل چندین بار این جمله را خواهیم شنید که در مکانی حادثه آتش سوزی رخ داده است با به علل مختلف از جمله سیل، زلزله، سقوط هواپیما، سرقت و یا عوامل اینچنینی دچار خسارت مالی جبران ناپذیری شده باشد؛ با خرید بیمه آتش سوزی این خسارات تحت کنترل خواهد بود و جبران ضرر و زیان مالی آن توسط شرکت سهامی بیمه ایران امکان پذیر خواهد بود، البته طبیعی است پس از ایجاد خسارت خرید بیمه نامه هیچ کمکی به جبران ضرر مالی نخواهد کرد و هیچ شرکت بیمه ای این خدمات را به بیمه گزار ارائه نمی کند؛ بنابراین بایستی با پیش بینی حوادث غیر منتظره قبل از این که جبران آن غیر ممکن شود بیمه نامه آتش سوزی مورد نیاز را برای سرمایه خود خریداری نماییم تا یک روزه شاهد از دست رفتن نتیجه یک عمر تلاش و زحمت خود نشویم.

تعریف کلی بیمه آتش سوزی

اگر به صورت کلی بخواهیم بیمه آتش سوزی را تعریف کنیم و به بارزترین تعریف جهت شناساندن این بیمه نامه اشاره نماییم باید بگوییم بیمه آتش سوزی بیمه نامه ای است که محافظ اموال و دارایی ما در صورت بروز خسارات ناشی از وقوع خطراتی است که در هنگام خرید بیمه آتش سوزی توسط متقاضی و بیمه گزار قرارداد بر روی بیمه نامه اعمال شده است؛ محوریت فعالیت این بیمه نامه حفظ ارزش مالی اموال و دارایی افراد و سرمایه مورد بیمه شان می باشد و خطرات جانی مربوطه را پوشش نخواهد داد مگر در بیمه آتش سوزی طرح حامی خانه و خانواده

پوشش های پایه بیمه آتش سوزی

در بیمه آتش سوزی شرکت سهامی بیمه ایران پوشش ها به دو بخش پوشش های اصلی و پوشش های اضافی تقسیم بندی می شوند. منظور از پوشش های اصلی و پایه ای پوشش هایی هستند که به صورت خودکار بر روی بیمه نامه فعال می شوند و بخش لاینفک بیمه نامه هستند به همین دلیل به عنوان پوشش های اصلی شناخته می شوند.

آتش: مهمترین پوشش بیمه آتش سوزی که اغلب خسارات به علت وقوع همین حادثه اتفاق می افتند خسارات مربوط به خطر آتش سوزی هستند؛ در واقع اغلب دلیل اصلی خرید بیمه آتش سوزی نیز صرفا دریافت همین پوشش می باشد.

انفجار: انفجار نیز مثل آتش سوزی جزو پوشش های جدایی ناپذیر بیمه آتش سوزی است، یعنی درصورتی که به علت انفجار عواملی همچون کپسول های بخار یا گاز حادثه ای صورت گیرد و موجب خسارت مربوطه شود تحت پوشش بیمه آتش سوزی می باشد.

صاعقه: در صورتی که در روز های ابری و بارانی به علت برخورد توده های ابر با یک دیگر صاعقه صورت گیرد و باعث ایجاد خسارت برای اموال و دارایی مورد بیمه شود شرکت سهامی بیمه ایران از محل بیمه آتش سوزی ضرر و زیان ایشان را جبران خواهد کرد.

پوشش های اضافی

به غیر از پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی که به صورت خودکار با خرید بیمه آتش سوزی بر روی بیمه نامه اعمال می گردد برخی خطرات دیگر نیز به صورت تک به تک و مجزا به بیمه گزاران ارائه می شود، و متقاضی خرید این بیمه نامه می تواند با پرداخت حق بیمه اضافی پوشش درخواستی را بر روی بیمه نامه خود اعمال کند؛ در واقع بیمه گزار با توجه به شرایط جوی و موقعیت مکانی واحد مورد بیمه بر حسب نیاز می تواند این پوشش ها را خریداری کند.

به طور مثال:

برای واحد هایی که در نزدیکی فرودگاه هستند خرید پوشش بیمه ای سقوط هواپیما یکی از ضروریات است و همچنین اماکنی که نسبت به سایر اماکن بیشتر در معرض خطر سیل هستند خرید پوشش سیل برایشان ضروری تر است.

نکات اساسی و قابل توجه در هنگام خرید بیمه آتش سوزی

توجه به میزان دقیق سرمایه مورد بیمه و برآورد صحیح آن در هنگام صدور بیمه نامه جهت جلوگیری از ضرر و زیان مربوطه در هنگام پرداخت خسارت، انتخاب صحیح ضریب بیمه  نوع فعالیت مورد بیمه و همچنین پوشش های خریداری شده در هنگام خرید بیمه آتش سوزی شرط اساسی یک خرید موفق خواهد بود و طبیعتا طراحی دقیق بیمه نامه بر اساس موارد فوق الذکر شرط مهم برای پرداخت خسارت کامل به بیمه گزار می باشد.

به جز اینها رعایت نکات ایمنی مربوطه جهت جلوگیری از ایجاد خسارت و انتخاب شرکت بیمه مناسب ارائه دهنده بیمه نامه مربوطه، با توجه به سوابق قبلی و احترام به حقوق بیمه گزار از مهمترین مواردی است که بایستی به آن توجه کافی داشته باشیم.

وظایف بیمه گزار در صورت وقوع حادثه

مطابق قوانین ارائه شده در شرایط عمومی بیمه نامه بیمه گزار قرارداد موظف است حداکثر تا پنج از تاریخ اطلاع از وقوع حادثه این مهم را به اطلاع شرکت سهامی بیمه ایران برساند و قبل از انجام کارشناسی های مربوطه جهت برآورد خسارات وارده هیچ گونه جابه جایی در مورد آسیب دیده انجام ندهد مگر اینکه به حداقل شدن خسارت کمک نماید.

در صورت بروز حادثه سرقت نیز خسارت مربوطه را از طریق مراجع ذی صلاح به اطلاع شرکت سهامی بیمه ایران برساند؛ بنابراین برای دریافت خسارت از محل بیمه آتش سوزی تنها خرید بیمه آتش سوزی کافی نیست.

تخفیفات بیمه آتش سوزی

به غیر از داشتن تخفیفات مربوط به سالهای عدم خسارت در بیمه نامه آتش سوزی، شرکت بیمه ایران نیز در طول سال و در مناسبت های مختلف تخفیفات مناسبتی مربوطه را بر روی بیمه نامه های مختلف از جمله بیمه آتش سوزی اعمال می کند؛ به طور مثال در صورت خرید بیمه آتش سوزی در سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران این بیمه نامه با تخفیفات باورنکردنی به بیمه گزاران ارائه می گردد، شما می توانید با مراجعه به وب سایت بیمه ایرانی از اعمال تخفیفات مربوط به بیمه های آتش سوزی خود مطلع شوید.

اعمال فرانشیز در بیمه آتش سوزی

احتمالا در هنگام خرید بیمه آتش سوزی و یا سایر بیمه نامه های درخواستی اصطلاح فرانشیز به گوش شما خورده باشد در صورتی که آشنایی قبلی با این بیمه نامه نداشته باشید این سوال برایتان پیش خواهد آمد؛ فرانشیز یعنی چه؟ اگر بخواهیم تعریف ساده و معمولی از فرانشیز ارائه کنیم منظور از فرانشیز درصدی از خسارت است که بر عهده خود بیمه گزار می باشد و در مقابل به میزان این درصد خسارت حق بیمه مربوطه از بیمه گزار مطالبه نمی گردد.

خرید بیمه آتش سوزی در وب سایت بیمه ایرانی

یکی از ساده ترین روش های بیمه آتش سوزی و بهره مندی از خدمات آن در مواقع ضروری، خرید آن از طریق وب سایت بیمه ایرانی می باشد. ابتدا فرم انتهای مطلب را تکمیل نموده و پس از تکمیل فرم مشاوره تلفنی خود را از طریق کارشناسان ما دریافت نمایید و بیمه نامه ضروری خود را خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + بیست =