خطرات اصلی و پایه ای بیمه نامه

تعدادی از پوشش های بیمه آتش سوزی جزو لاینفک این بیمه نامه هستند و با خرید بیمه نامه این پوشش ها به طور اتوماتیک بر روی آن اعمال خواهند شد؛ که آتش سوزی صاعقه و انفجار را شامل میشود.

آتشسوزی: متاسفانه حادثه آتش سوزی از جمله پر مخاطره ترین پوشش های بیمه آتش سوزی می باشدو سالانه آمار بالایی مربوط به حوادث آشسوزی اتفاق می افتد که ضرر و زیان و غرامت مالی بسیاری به افراد وارد نموده است به همین منظور استفاده از این پوشش بیمه نامه و خرید آن کمک اساسی به تامین هزینه های احتمالی وارده در اثر حوادث ذکر شده خواهد نمود.

صاعقه: هر خسارتی که به علت وقوع صاعقه اتفاق بی افتد و ضرر و زیان مالی به بیمه گزار بیمه نامه وارد نماید از محل بیمه آتش سوزی قابل جبران است.

انفجار: حوادثی همچون انفجار کپسول های و یا مثلا دیگ بخار در برخی کارخانه ها و… که در شرح حادثه از آن به عنوان حادثه انفجار یاد می شود تحت پوشش این بیمه نامه خواهند بود و خسارت واردهپس از کسر فرانشیز قابل پرداخت خواهد بود.

خرید بیمه آتش سوزی

پوشش های تکمیلی و اضافی

نقطه مقابل پوشش های اصلی بیمه نامه که به صورت لاینفک و اتوماتیک در بیمه نامه اعمال میشوند، پوشش های وجود دارد که بیمه گزار می تواند پس از بررسی احتمال ریسک و خطر و انتخاب آن پوشش خریداری نماید؛ لازم به ذکر است هزینه مازاد بر هزینه پوشش های اصلی بیمه نامه محاسبه خواهد شد که به بیمه گزار اعلام میگردد.

زلزله و آتش فشان

عجیب نیست اگر در تفسیر بیمه آتش سوزی ارائه شده توسط شرکت سهامی بیمه ایران جمله *بیمه آتش سوزی و زلزله* به گوشتان خورده باشد و از ای جهت که پوشش زلزله گاها موتور محرک خرید این بیمه نامه توسط بیمه گزار می شود به هیمن دلیل در بعضی مواقع از بیمه آتش سوزی ایران با عنوان بیمه آتش سوزی و زلزله یاد می شود.

سیل و تغیان آب دریا و رودخانه

همانند دیگر خطرات احتمالی که ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد سیل هم میتواند بسیار خطر ساز باشد. پوشش سیل و خسارات وارده مربوط به آن در بیمه آتش سوزی ایران قابل ارائه است و دارندگان این بیمه نامه می توانند با تامین حق بیمه مربوطه امنیت اقتصادی مورد نیاز خود را از محل بیمه آتش سوزی برای مواقع بحران تامین نمایند.

سقوط هواپیماو هلیکوپتر

ماجرای سقوط هواپیما و هلیکوپتر علی الخصوص در محور هایی که تردد هواپیما و هلیکوپتر زیاد است و یا اینکه در نزدیکی فرودگاه قرار دارند معمولا امری نگران کننده برای سرمایه داران بوده است به همین منظور شرکت سهامی بیمه ایران با رائه این پوشش به عنوان یکی از پوشش های اختیاری در بیمه آتش سوزی ایران امینت خاطر مورد نیاز کاربران را تامین نموده است و با اضافه نمودن این پوشش به بیمه نامه مذکور خسارات مربوط به حوادث مشابه را تحت حمایت قرار داده است.

طوفان و گرد باد وتند باد

احتمالا وقتی کلمه طوفان به گوشتان می رسد، مناطق خاصی از کشور در ذهنمان تداعی میشود و این باگ که طوفان معمولا مناطق شهری که ساختمان ها و برج ها در هم تنیده شده اند کمتر خطر ساز خواهد بود؛ اما کاملا روشن است که این ذهنیت بدیهی نخواهد بود و در هر موقعیت مکانی و زمانی احتمال ایجاد آسیب از محل حادثه ذکر شده وحود خواهد داشت، بنابراین احتمالا انتخاب این پوشش در بیمه آتش سوزی ایران برای پیشبینی چنین مخاطراتی خالی از لطف نخواهد بود.

سرقت با شکست حرز

اهمیت داشتن پوشش سرقت در بیمه آتش سوزی به قدری پررنگ است که گاها خود پوشش سرقت با شکست حرز عاملی برای خرید بیمه آتش سوزی ایران توسط کاربران و متقاضیان این بیمه نامه میشود. پوشش سرقت مانند برخی دیگر از پوشش های ارائه شده در بیمه نامه به عنوان پوشش اضافی قابل ارائه است و بیمه گزار محترم با پرداخت حق بیمه اضافی می تواند آن را برای خو خریداری کند.

ضایعات ناشی از برف و باران

برف و باران به همان اندازه که عامل شوق و لذت است گاهی نیز می تواند عامل ایجاد خسارات جبران ناپذیر باشد؛ پیش بینی خسارت مسئولیت ما در قبال سرمایه ها و دارایی هایمان می باشد. یکی از مطمئن ترین راه های این پیش بینی و پیش گیری از این خسارات بیمه آتش سوزی ایران و انتخاب پوشش برف و باران در این بیمه نامه است.

ترکیدگی لوله آب

همانند دیگر پوشش های اضافی بیمه نامه آتش سوزی پیشبینی ترکیدگی لوله آب نیز اغلب باعث دلشوره و خرید این بیمه نامه می شود بنابر این با انتخاب این پوشش در مواقع احتمالی بروز مشکل و در جهت جبران خسارت وارده از محل این بیمه نامه راهکار مطمئنی خواهد بود.

سایر پوشش های تکمیلی

  •  هزینه پاکسازی، ضایعات ناشی از حوادث تحت پوشش
  • ریزش کوه و سقوط بهمن
  • برخورد جسم خارجی
  • نشست زمین و رانش زمین (به شرط کارشناسی)