حقوق بازنشستگی بیمه ایران چقدر است؟

شایسته ترین امکان دوران بازنشستگی برای هر شخصی بعد از یک دوره طولانی فعالیت شغلی تامین حقوق و مزایای بازنشستگی ایشان می باشد که دغدغه بسیاری از افراد تامین آسایش در این دوران است؛ علی الخصوص افرادی که مشغول فعالیت در مشاغل آزاد هستند دغدغه بیشتری در این زمینه تجربه خواهند کرد. بازنشستگی بیمه ایران می تواند یکی از سود مند ترین را ه های تامین رفاه مالی در دوره بزگسالی و میان سالی باشد، بنابراین بهتر است قبل از ورود به این دوره در جهت ایجاد این امنیت مالی قدمی برداریم.

بازنشستگی بیمه ایران

بیمه بازنشستگی ایران چیست؟

اگر بخواهیم تعریف بیمه بازنشستگی را به صورت مختصر و ساده ارائه کنیم بایستی بگوییم بیمه بازنشستگی بیمه ایران قراردادی است که مابین بیمه گر (شکرت سامی بیمه ایران) و بیمه گزار (متقاض خرید بیمه نامه) منعقد می شود و به واسطه این قرارداد شرکت بیمه گر در اضا حق بیمه متعهد می گردد مزایای مشخصی به بیمه گزار ارائه نماید که پر طرفدار ترین مزایای این بیمه نامه حقوق و مستمری بازنشستگی بیمه ایران می باشد. 

چه میزان حق بیمه پرداخت کنیم؟

مهمترین دغدغه و پر تکرار ترین سوال متقاضیان بیمه بازنشستگی بیمه ایران معمولا این است که چه میزان حق بیمه برای دریافت مستمری و حقوق بازنشستگی بایستی پرداخت کنیم؟؟ همانطور که میدانید صفر تا صد برنامه ریزی مالی جهت پرداخت میزان مبلغ حق بیمه بر عهده بیمه گزار و متقاضی خرید بیمه نامه می باشد و شرکت سهامی بیمه ایران و ماربران صدور بیمه نامه هیچ گونه دخل و تصریفی در انتخاب مبالغ حق بیمه نخواهند داشت.

البته بایستی به این نکته توجه شود که با توجه به میزان مبلغ پرداختی حق بیمه میزان دریافت ماهانه حقوق و مستمری بازنشستگی مشخص خواهد بود و در هنگام صدور بیمه  نامه و یا در طول مدت بیمه نامه لازم است مدیریت مالی آن توسط بیمه گزار صورت گیرد.

مدت زمان قرارداد بیمه نامه

انتخاب مدت زمان پرداخت حق بیمه نیز همچون تعیین میزان مبلغ حق بیمه کاملا اختیاری و توسط خود بیمه گزار انتخاب می شود، اما نکته مهم در دریافت بازنشستگی بیمه ایران و حقوق و مستمری ماهیانه این است که در زمان دریافت حقوق سن فرد بایستی به 50 سال رسیده باشد و قبل از آن امکان دریافت حقوق مستمری ماهیانه وجود ندارد؛ بنابراین در چنین شرایطی بیمه گزار فقط می تواند مبلغ ارزش بازخریدی خود را به صورت یکجا دریافت نماید.

گزارش سالانه حق بیمه

یکی از وظایف شرکت سهامی بیمه ایران اعلام گزارش عملکرد سالیانه شرکت است در این گزارش عملکرد بایستی میزان سود مشارکت در منافع متعلق به بیمه گزار را اعلام نماید و این سود به نسبت پس انداز بیمه گزار محاسبه می گردد و به عنوان سود مشارکت به صورت سالیانه در حساب ایشان منظور میگردد.

ذینفع( استفاده کنندگان)

ثبت نام بازنشستگی بیمه ایران

استفاده از مزایای این بیمه نامه و بازنشستگی بیمه ایران در شرایط مختلف برای افراد امکان پذیر است از جمله ذینفع به شرط حیاط بیمه گزار یا بیمه شده و ذینفع به شرط فوت ایشان، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ذینفع در صورت حیات

در صورتی که در هنگام اتمام قرارداد و در سررسید بیمه عمر و بازنشستگی خریداری شده شخص بیمه شده یا بیمه گزار در قید حیات باشند می تواند از مزایای بیمه نامه همچون بازنشستگی بیمه ایران و یا دریافت یکجا مبلغ قرارداد بهره مند شوند و حقوق مستمری بیمه نامه را دریافت نمایند.

نکته: در برخی شرایط نیز اگر متقاضی بیمه نامه وکالت نامه ای داشته باشد و از طرف بیمه گزار این وکالت به ایشان واگزار شده باشد مزایای بیمه نامه به حساب وکیل و ذینفع واریز خواهد شد.

ذینفع در صورت فوت

یک یک شخص می تواند انتخاب کند در صورت فوت چه کسی ذینفع او باشد و یا درصد بندی کند و حتی دسترسی به الویت بندی استفاده کنندگان نیز برای ایشان فراهم است.

وراث قانونی به نسبت مساوی

نکته بعدی در رابطه با ذینفع در صورت فوت وراث قانونی به نسبت مساوی می باشد که در این مورد میالغ بیمه نامه به صورت مساوی بین وراث تقسیم میشوند.

وراث قانونی به نسبت سهم الارث

در وراث قانونی به نسبت سهم الارث یعنی هر شخص هر چقدر که سهم ارثیه به او تعلق بگیرد به همان درصد ذینفع بیمه عمر نیز قرار خواهد گرفت و معمولا از این بند کمتر استفاده می شود، و بر اساس قوانین کشور محاسبه میگردد.

الحاقیه در بیمه عمر و بازنشستگی

سوالی که اغلب مطرح می شود این است که اصلاح  تغیر شرایط بیمه بازنشستگی بیمه ایران چگونه امکان پذیر است؟؟ آیا اصلا امکان تغیر شرایط وجود دارد؟؟ چطور این تغیرات امکان پذیر خواهد بود؟؟

بیمه گزاران عزیز می توانند در صورت لزوم توسط الحاقیه تغییرات مورد نظر خود را در بیمه نامه اعلام کنند. از نظر فنی بیمه نامه الحاقیه در بیمه نامه به دو شکل با بار مالی و بدون بار مالی انجام میشود و بیمه گزاران محترم میتوانند تغیرات خود را در سر رسد سال مالی یا در میان مدت قرارداد اعمال کنند.

 

مدارک لازم جهت دریافت وجه

دریافت وجه در بیمه عمر و بازنشستگی به دو شکل امکان پذیر است در این مورد یا بیمه گزار در صورت حیات خود از بیمه نامه برداشت می کند و همچنین با در صورت فوت بیمه شده ذینفع بیمه نامه مزایا به آن انتقال داده خواهد شد، که در ادامه به مدارک مورد نیاز برای هر کدام از آن ها پرداخته ایم.

در صورت حیات: جهت دریافت وجه مستمری بازنشستگی بیمه عمر لازم است مدارک مورد نیاز برای پرداخت وجه به شرکت سهامی بیمه ایران تسلیم گردد که عبارتند از: اصل بیمه نامه، درخواست بیمه گزار، مدارک شناسایی، شماره شبای متعلق به بیمه گزار، شماره تماس متعلق به بیمه گزار

پرداخت وجه در صورت فوت: مستندات مورد نیاز جهت دریافت وجه عبارتند از: گواهی پزشکی قانونی، سند بیمه نامه، ارائه مدرک شناسایی ذینفعان، مدارک شناسایی شخص فوت شده، اعلام شماره شبا و یا حساب استفاده کنندگان و گزارش مراجه ذی صلاح در صورتی که فوت حادثی باشد.

خسارات غیر قابل جبران

1-مطابق بروز رسانی قوانین جدید بیمه عمر و پس انداز بعد از دو سال از گذشت شروع بیمه نامه فوت بر اثر خودکشی تحت پوشش این بیمه نامه قرار خواهد گرفت و خسارات ذینفعان پرداخت خواهد شد این در حالی است که قبل از این خود کشی تحت هیچ شرایطی تحت پوشش این بیمه نامه قرار نمیگرفته است.

2- قتل بیمه شده توسط بیمه گزار

3- قتل بیمه شده توسط استفاده کننده یا استفاده کنندگان

4- فوت ناشی از سو مصرف مواد مخدر

 

مرکز مشاوره بیمه بازنشستگی

بیمه زندگی ( عمر )

1 
2 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 3 =