بیمه آتش سوزی ایران

بیمه آتش سوزی ایران

یکی از حوادثی که سالانه خسارت جبران ناپذیری به افراد وارد می کند حادثه آتش سوزی است. متاسفانه کشور ما ایران نیز در طول سال خسارات چشم گیری در زمینه آتش سوزی تجربه میکند و یکی از ده کشور آسیب پذیر در زمینه آتش سوزی در جهان است، به همین دلیل لزوم استفاده از بیمه آتش سوزی اغلب حس می شود.

در واقع می توان گفت روزانه تعداد زیادی حادثه آتش سوزی در کشور ما رخ می دهد که خسارات جانی و مالی فراوان و گاها جبران ناپذیری به سرمایه افراد وارد می کند؛ دریافت بیمه آتش سوزی مناسب برای حفظ دارایی ها به جهت حداقل نمودن خسارت مالی وارده از جمله مهمترین کارهایی است که باید انجام شود.

انواع بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی معمولا یکی از مقرون به صرفه ترین، پرطرفدارترین و کم هزینه ترین را های حفظ دارایی های افراد در مقابل خطر سرقت، آتش سوزی و سایر موارد اینچنینی است. شرکت سهامی بیمه ایران نیز در این زمینه خدمات ارزشمندی به دارندگان این بیمه نامه ارائه می کند؛ نکته اساسی درباره بیمه های آتش سوزی که در هنگام خرید این بیمه نامه باید به آن دقت نمود نوع بیمه نامه مورد نیاز برای محل مورد بیمه است؛ انواع این بیمه نامه ها عبارتند از:

  • بیمه آتش سوزی مسکونی
  • آتش سوزی اماکن صنعتی
  • قرارداد قرارداد بیمه آتش سوزی اماکن غیر صنعتی
  • طرح حامی خانه و خانواده

پوشش های بیمه آتش سوزی

وب سایت بیمه ایرانی

وب سایت بیمه ایرانی

انفجار، صاعقه، آتش سوزی در دسته اصلی ترین پوشش های بیمه آتش سوزی شناخته می شوند و می توان گفت اصلی ترین پوشش ها و پوشش های پایه این بیمه نامه موارد ذکر شده می باشند؛ اما برخی پوشش ها در این بیمه نامه به عنوان پوشش های تکمیلی شناخته می شوند و بیمه گزاران محترم می توانند با پرداخت حق بیمه اضافی این پوشش ها را خریداری و دریافت نمایند.

این پوشش ها که به عنوان پوشش های اضافی از آن ها یاد می شود عبارتند از “زلزله و آتشفشان، ترکیدگی لوله آب، سیل یا طغیان آب رودخانه ها، سقوط هواپیما یا هلیکوپتر و قطعات مربوط به آن، هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات، سرقت، مسئولیت مالی در قبال همسایگان و…”

مدت قرارداد در بیمه های آتش سوزی

حداقل مدت زمان قرارداد های بیمه های آتش سوزی در شرکت سهامی بیمه ایران دوماهه است، البته اکثریت افراد جامعه قرارداد های یک ساله را برای بیمه های آتش سوزی مورد نیاز ترجیح می دهند. در واقع بیمه گزاران گرامی می توانند قرارداد های بیمه آتش سوزی خود را از دو ماهه تا چن ساله خریداری نمایند و با پرداخت حق بیمه متناسب با قرارداد مورد نیاز در صورت لزوم از خدمات این بیمه نامه استفاده کنند یا اطمینان خاطر موردنیاز برای حفظ سرمایه و دارایی خود را تامین نمایند؛ همچنین ریسک های مربوطه را به شرکت سهامی بیمه ایران بسپارند.

میزان مبلغ حق بیمه

خوشبختانه بیمه های آتش سوزی از جمله بیمه های آتش سوزی منازل یکی از ارزان قیمت ترین بیمه نامه هایی هستند که شرکت سهامی بیمه ایران اقدام به ارائه آن نموده است. عملا شما می توانید سرمایه مسکونی خود را با حداقل هزینه در برابر خطراتی همچون آتش سوزی، زلزله، سرقت و… در امان نگاه دارید؛ سایر رشته های بیمه ای از جمله بیمه های صنعتی و غیر صنعتی نیز با توجه به تحت پوشش قرار دادن سرمایه های بسیار  بالا به ارائه حق بیمه های بسیار کم تلاش می کند سرمایه بیمه گزاران را حفظ نموده و خدمات شایسته ای در مواقع بحران به هموطنان محترم ارائه نماید.

تعریف فرانشیز؟؟

منظور از فرانشیز میزان  مبلغ خسارتی است که بر عهده بیمه گزار قرارداد می باشد. به عنوان مثال بیمه نامه ای که با فرانشیز 10 درصد صادر شده باشد در صورت بروز خسارت 100 میلیون تومانی، 10 میلیون تومان از مبلغ خسارت وارده بر عهده خود بیمه گزار می باشد. البته میزان فرانشیز در بیمه نامه های مختلف متغیر است. در واقع دلیل وجود فرانشیز بر روی بیمه نامه هایی از جمله بیمه آتش سوزی این است که خود بیمه گزار در ضرر و زیان وارده سهیم باشد و برای حفظ دارایی خود کوشا باشد.

شاید شما نیز جزو افرادی باشید که با بحث فرانشیز در هنگام دریافت خسارت روبرو شده باشید و این موضوع برای شما گیج کننده باشد که چرا بیمه ها خسارت وارده را به طور کامل پرداخت نمی کنند، اما این موضوعی است که احتمالا در هنگام خرید بیمه نامه در پیش نویس بیمه نامه و یا سند بیمه نامه با آن مواجه شده باشید، پس بهتر است در هنگام خرید بیمه نامه دقت کافی به بحث فرانشیز را داشته باشید.

موارد خارج از تعهد بیمه آتش سوزی

منظور از استثنائات در بیمه نامه های مختلف از جمله بیمه آتش سوزی مواردی است که تحت پوشش بیمه نامه قرار نمی گیرند، و همانطور که در سند بیمه نامه قید شده است در صورت بروز خسارت هیچ گونه جبران خسارتی به بیمه گزار تعلق نمیگیرد. برخی اموال جزو استثنائات بیمه های آتش سوزی شناخته می شوند و د صورتی که خسارتی وارد شود تحت پوشش بیمه ایران نمی باشند؛ در واقع این موارد خارج از تعهد بیمه گر می باشند مگر اینکه صراحتا در پیشنهاد بیمه نامه به آن اشاره شده باشد و به تایید شرکت بیمه گر رسیده باشد، از جمله:

  • خسارت وارده به پول، طلا، سنگ های قیمتی، عتیقه جات، اوراق بهادار، اسناد و سایر فلزات قیمتی و همچنین خسارت ناشی از هزینه بازسازی نقشه، خسارات ناشی از جنگ، کودتا، انقلاب و قیام و همینطور خسارات مربوط به تشعشعات هسته ای، فعالیت رادیو اکتیو

حفظ سرمایه با بیمه آتش سوزی

معمولا سرمایه های افراد پیشینه ای دارند که اگر بخواهیم به آن نگاه کنیم خواهیم فهمید هزینه های و زحمات زیادی برای به دست آوردن آن صرف شده است، بنابراین حفظ و نگهداری آن ها می تواند بزرگترین رسالت افراد در طول زندگی باشد. بیمه آتش سوزی در رشته های مختلف بیمه ای این امکان را برای افراد فراهم آورده تا بتوانند با خیال آسوده از دارایی و سرمایه های خرد و کلان خود محافظت نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − یک =