خرید بیمه آتش سوزی

خرید بیمه آتش سوزی

اغلب سوالاتی که در ذهن افراد برای خرید بیمه آتش سوزی و یا سایر بیمه نامه نقش می بندد این است که این بیمه نامه را از کدام شرکت بیمه ای و یا به صورت خریداری کنیم. در هنگام خرید و ثبت نام هر نوع بیمه نامه لازم است به برسی نقاط صعف و قوت آن توجه کنیم.

اگر بخواهیم کیفیت ارائه خدمات پس از فروش و کاربردی در زمینه بیمه ای را مورد برسی قرار دهیم بایستی شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان یک شرکت مدعی در این زمینه معرفی کرد؛ به طور مثال در صورت ایجاد خسارت و تصادفات برای دارندگان بیمه های شخص ثالث در این شرکت خسارت سیار و آنلاین بیمه ایران ، یکی از خدمات ارزنده این شرکت است.

بیمه آتش سوزی چه مواردی را پوشش می دهد؟

به علت اجتناب ناپذیر بودن احتمال وقوع حوادث مختلف و ایجاد خسارت جبران ناپذیر به دارندگان سرمایه های کوچک و بزرگ، لزوم خرید بیمه آتش سوزی مناسب همیشه یکی از دغدغه های صاحبان کار، سرمایه و منازل مسکونی می باشد؛ به همین منظور شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان بیمه برتر سعی دارد با در نظر گرفتن نیاز جامعه پوشش های مختلف و دارای ریسک متفاوت را به هموطنان محترم ارائه کرده و در این مسیر دشوار همراه هموطنان خود باشد.

پوشش آتش سوزی انفجار و صاعقه به عنوان پایه خرید بیمه آتش سوزی و پوشش های اصلی این بیمه نامه شناخته می شوند و برخی پوشش ها نیز تحت عنوان پوشش اضافی به دارندگان این بیمه نامه ارائه می شوند که عبارتند از:

پوشش سرقت، زلزله سیل آتشفشان طوفان و گرد باد ضایعات ناشی از برف و باران، مسئولیت مالی در قبال همسایگان  و هزینه مربوط به پاکسازی پس از وقوع حادثه

غرامت نقص عضو، هزینه اسکان موقت؛ خسارات وارده به اتومبیل واقع در پارکینگ (ویژه بیمه آتش سوزی طرح حامی)

هنگام خرید بیمه آتش سوزی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟؟

نکات کلیدی که در هنگام خرید بیمه آتش سوزی لازم است به آن توجه شود و ارتباط مستقیمی با میزان خسارت دریافتی در صورت بروز حادثه دارد عبارتند از: “میزان سرمایه مورد بیمه، نوع فعالیت و ضریب مورد بیمه، پوشش های بیمه ای دریافتی”

میزان سرمایه: در هنگام خرید بیمه آتش سوزی و یا در طول مدت بیمه نامه باید توجه کرد میزان سرمایه تاثیر مستقیم در پردخت خسارت و حق بیمه خواهد داشت و اگر سرمایه مورد بیمه افزایش پیدا کند و این مورد توسط الحاقیه بر روی بیمه نامه اعمال نشده باشد خسارت بر اساس ماده 10 پرداخت می شود.

نوع فعالیت: نوع فعالیت مورد بیمه انتخاب کننده ضریب حق بیمه می باشد و دقیت در انتخاب نوع فعالیت نکته بسیار اساسی و تاثیر گذار در میزان حق بیمه می باشد.

پوشش های بیمه ای دریافتی: گاهی پیش می آید بیمه گزاران در هنگام خرید بیمه نامه خود برخی پوشش ها را ضروری ندانند و آن را خریداری نکنند، بنابراین در صورت بروز خسارت به علت پوشش خریداری نشده شرکت سهامی بیمه ایران مسئولیتی برای پرداخت خسارت به وی نخواهد داشت.

رعایت نکات ایمنی: معمولا در هنگام خرید بیمه آتش سوزی یک سری نکات ایمنی که بایستی توسط بیمه گزار رعایت شود به اطلاع ایشان خواهد رسید و بیمه گزار بایستی مسائل ایمنی لازم جهت جلوگیری از وقوع خسارت را رعایت نموده، و در غیر این صورت مسئولیت جبران خسارت وارده بر عهده شخص بیمه گزار است.

بیمه آتش سوزی ایران

از سال 1314 شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان بزرگترین مجری خدمات بیمه ای در سطح کشور مشغول به فعالیت است و در زمینه های مختلف بیمه ای خدمات ارزشمندی به دارندگان این بیمه نامه ها ارائه نموده است. بیمه آتش سوزی نیز همچون دیگر بیمه نامه ها یکی از بیمه نامه های پر طرفدار در شرکت سهامی بیمه ایران است.

معنی فرانشیز در بیمه آتش سوزی

منظور از فرانشیز در بیمه نامه های از جمله بیمه آتش سوزی جبران خسارتی است که بر عهده خود بیمه گزار است و شرکت سهامی بیمه ایران برای پرداخت آن تعهدی نخواهد داشت. در هنگام خرید بیمه آتش سوزی باید به این نکته توجه کرد که در صورت وقوع حادثه در صدی از خسارت بر عهده بیمه گزاران است؛ در واقع رانشیز میزان خسارتی است که جبران آن بر عهده بیمه گزار قرارداد می باشد و شرکت سهامی بیمه ایران نسبت به آن تعهدی نخواهد داشت؛ ضمنا این مهم توسط شرکت بیمه ایران و یا در سند بیمه نامه به اطلاع بیمه گزار خواهد رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =