به علت پیشرفت چشمگیری که در زمینه فروش بیمه نامه های آنلاین و ایجاد بازار اینترنتی و همچنین سهولت انجام کارها در این بازار به وجود آمده، معمولا افراد به دنبال درگاه های مطمئنی برای انجام کار های بیمه ای روزمره و صدور بیمه نامه های ضروری خود به صورت غیر حضوری هستند. بیمه های آتش سوزی نیز به علت ضروری بودن آن های از این قاعده مستثنی نیستند به همین علت امکان محاسبه هزینه بیمه آتش سوزی از درگاه اینترنتی وب سایت بیمه ایرانی برای کاربران گرامی فراهم شده است.

نکته قابل توجه درباره بیمه های آتش سوزی بحث ارزان قیمت آن می باشد، این بیمه نامه را نسبت به دیگر بیمه نامه ها می توان با پرداخت مبلغ کمتری خریداری نمود و از خدمات آن استفاده کرد البته مواردی در تعیین مبلغ حق بیمه تاثیر گذار است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

محاسبه حق بیمه

در هنگام محاسبه حق بیمه و محاسبه هزینه بیمه آتش سوزی خریداری شده لازم است به چند نکته کلیدی که تاثیر مستقیمی بر مبلغ حق بیمه دارند توجه کرد. در واقع سه نکته اساسی “نوع فعالیت، ارزش مورد بیمه و پوشش های درخواستی بیمه گزار” مبلغ حق بیمه را در بیمه آتش سوزی تعیین می کند؛ یعنی به نسبت ریسک پذیری و کاربری محل مورد بیمه حق بیمه محاسبه خواهد شد، به طور مثال کارگاه ها و انبار های کالا نسبت به منازل مسکونی ریسک آتش سوزی و سایر خسارات تحت پوشش بیمه نامه به نسبت بیشتری بر عهده شرکت سهامی بیمه ایران خواهند گذاشت؛ بنابراین ضریب حق بیمه متفاوتی نسبت به اماکن دارای ریسک پایین تر خواهند داشت.

برای استعلام بیمه آتش سوزی کلیک کنید

کلیک کنید

بیمه آتش سوزی چیست؟

طبق آمار روزانه بیش از 50 حادثه آتش سوزی در کشور ما رخ می دهد که خسارات زیادی را برای صاحبان مشاغل و اموال ایجاد می کند. بیمه آتش سوزی بیمه نامه ای است که در مواقع مشابه حمایتگر مالی هموطنان گرامی در جهت جبران خسارات وارده می باشد.

در واقع این بیمه نامه زیر مجموعه بیمه های اموال است که ریسک های مالی وارده به اموال و دارایی افراد را تحت پوشش قرار می دهد، این بیمه نامه را به عنوان بیمه نامه زلزله و سرقت نیز می شناسند به این دلیل که بعد از دغدغه آتش سوزی پوشش زلزله و سرفت دلیل ثانویه افراد برای خرید این بیمه نامه است.

موارد تحت پوشش

آگاهی از پوشش های مورد نیاز و شناسایی هدف از خرید بیمه آتش سوزی و همینطور موارد تحت پوشش این بیمه نامه رکن اساسی در هنگام ثبت نام و خرید این بیمه نامه است. در واقع با انتخاب پوشش های مورد نیاز، محاسبه هزینه های بیمه های آتش سوزی و پرداخت حق بیمه مربوطه می توانید پوشش های بیمه ای مورد نیاز را برای مکان مورد بیمه خود فعال نمایید.

برخی پوشش های بیمه آتش سوزی به شرح زیر است:

  • آتش سوزی، انفجار و صاعقه که جزو پوشش های پایه و اصلی در این بیمه نامه هستند.
  • سیل، زلزله، طوفان و گرد باد، آتش فشان و سایر بلایای طبیعی
  • ترکیدگی لوله آب، مسئولیت مالی در قبال همسایگان و هزینه پاکسازی
  • هزینه اسکان موقت، غرامت فوت و نقص عضو، هزینه پزشکی و خسارات وارده بر اتومبیل شخصی واقع در پارکینگ (بیمه آتش سوزی مسکونی طرح حامی)
  • سقوط هواپیما و هلیکوپتر
  • ضایعات ناشی از برف و باران
  • نوسانات برق
  • سرقت

پوشش سرقت

این پوشش یکی از پوشش های پر طرفدار در بیمه های آتش سوزی است که به عنوان پوشش اضافی در این بیمه نامه ارائه می شود. از جمله نکات بسیار مهم در صورت وقوع سرقت ارائه گزارش موارد مسروقه و تایید آن از طریق مقامات قضایی و ذیصلاح است و بیمه گزار محترم می تواند با تسلیم گزارش سرقت و ارائه بیمه نامه به همراه مدارک شناسایی نسبت به دریافت خسارت وارده اقدام نماید.

قبل از محاسبه هزینه بیمه آتش سوزی، خرید این بیمه نامه و پرداخت حق بیمه مربوطه برای دریافت پوشش سرقت باید به این نکته دقت کرد که این پوشش اغلب برای بیمه های آتش سوزی غیر صنعتی و مسکونی کاربرد دارد و شیوه ارائه خدمات در هر رشته بیمه ای و قوانین مربوطه با هم متفاوت است و علاوه بر آن شامل استثنائاتی می باشد که به صورت اختصاصی در توضیحات بیمه نامه ارائه می شود.

موارد خارج از تعهد سرقت

همانند سایر بیمه نامه های ارائه شده در شرکت سهامی بیمه ایران در بیمه های آتش سوزی دارای پوشش سرقت نیز مواردی وجود دارد که از دایره تعهدات این شرکت خارج است و مطابق شرایط عمومی بیمه نامه در صورت بروز خسارت شرکت سهامی بیمه ایران هیچگونه تعهدی در قبال موارد مورد سرقت نخواهد داشت، که برخی از موارد خارج از تعهد سرقت به شرح زیر است:

  • وسایل قابل حمل از جمله لپ تاپ، گوشی موبایل و…
  • مسکوکات، اوراق بهادار، اجسام قیمتی
  • طلا و جواهرآلات
  • سنگ های قیمتی سوار نشده و اسناد مدارک
  • و…

فرانشیز در بیمه آتش سوزی

منظور از فرانشیز در بیمه نامه درصد خسارتی است که جبران آن بر عهده شخص بیمه گزار می باشد، میزان درصد فرانشیز در انواع بیمه نامه ها متفاوت است و بسته به نوع فعالیت مشخص می شود؛ در واقع فعالیت اماکنی مثل انبار های با توجه به ریسک پذیری بالایی که دارند نسبت به اماکن مسکونی درصد فرانشیز بیشتری متحمل می شوند البته این میزان فرانشیز با توافق طرفین بر روی بیمه نامه اعمال می گردد و میزان درصد آن در مبلغ حق بیمه شخص تاثی مستقیمی دارد و همچنین یکی از موارد کلیدی در هنگام برآورد هزینه و محاسبه هزینه بیمه آتش سوزی است که بایستی به آن توجه کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یک =